Concursul de pozitivitate

Când am scris articolele Votez negativ sau Reciclez și mai ales Revoluția bunului simț mi-am dat seama că tot ce se întâmplă în jurul nostru mă afectează la un nivel mult mai profund decât mi-aș fi imaginat. Eu sunt optimist și pozitiv de felul meu dar pare că încep să nu mai fiu. Nu îmi place asta!

Cred că în nici o țară lucrurile nu sunt ușoare. Nicăieri nu curge laptele și mierea pe stradă. Diferența majoră dintre țara noastră și niște țări serioase este sistemul. Acolo absolut totul este bine pus la punct și funcționează. Aici nimic nu merge. Extrem de multe lucruri foarte mici dar deranjante sau ne la locul lor și care luate fiecare în parte nu înseamnă mare lucru se adună și te doboară. Citiți Revoluția bunului simț și veți ști exact despre ce mici și multe greutăți vorbesc și sunt doar câteva exemple.

Cum ziceam nu îmi place că sunt afectat de negativism așa că m-am hotărât să urmez „Concursul de Pozitivitate”. După părerea mea unul din cele mai bune articole pe această temă este articolul scris de Henrik Edberg și publicat pe http://www.positivityblog.com/

Practic „Concursul de Pozitivitate” te provoacă ca timp de o săptămână să vezi lucrurile doar într-o manieră pozitivă urmând să observi imediat efectele benefice asupra propriei vieți. Sună bine și am să fac asta pentru a reveni la optimismul și pozitivitatea mea naturală.

Gândindu-mă că acest articol este binevenit pentru mulți oameni l-am tradus pentru a ne putea bucura cu toții mai ușor de el. Va rog citiți-l mai jos sau dacă preferați citiți-l în original pe siteul prezentat mai sus.

Concursul de pozitivitate

Probabil cea ma eficienta metoda de a îți îmbunătății viața este sa gândești mai pozitiv. Bineînțeles că nu e nimic nou și mai ales nimic simplu. Dacă era așa toată lumea face asta deja.

Deci, de ce nu suntem mai pozitivi? Mă pot gândi la câteva motive:

Credem că este așa cum este – Este ușor să confundăm ce s-a întâmplat în trecut, povestea vieții tale, cu acum și cu viitorul. Trecutul nu este mereu în aceiași linie cu viitorul. Dacă crezi că va fi atunci chiar va fi. Dar dacă nu crezi atunci vei merge într-o altă direcție și nu va mai fi la fel. Dacă iți schimbi modul de a gândi iți poți schimba comportamentul, obiceiurile și întreaga viața.

Social programming – Un motiv principal pentru care credem că lucrurile sunt asa cum sunt și că așa vor rămâne mereu este faptul că așa ni s-a spus mereu și că nu a existat nici o alternativă. Școala, ziarele și alți factori de influentă ne spun că avem o singură viata și o singură identitate dea lungul vieții. In media negativitatea este filtrul normal prin care se privește lumea. Auzim asta în fiecare zi când suntem tineri și foarte impresionabili. Apoi continuam să credem și devine o parte a noastră continuându-ne viețile pe acea traiectorie.

Lipsă energiei – Schimbarea numeroaselor gânduri negative și neutre din viața noastră de zi cu zi în gânduri pozitive poate necesita destul de multă energie. Dacă ești stresat la munca sau în viața personală, dacă nu mănânci și dormi bine dacă nu aloci timp execrațiilor fizice vei avea o lipsa de energie. Cu aceasta lipsă energetică este ușor să te simți prea obosit pentru a îți schimba gândurile, te dai bătut și te reîntorci la modul familiar de a gândi.

Prea reactiv și prea interesat de ce cred cei din jur – Te poți gândi: dacă mă schimb și devin mai pozitiv ce vor zice ceilalți oameni? Vor spune că sunt ciudat, că încerc să compensez pentru insatisfacția pe care o simt. O să râdă, vor pune întrebări despre această schimbare? Sau poate, le va plece și îmi vor oferi noi oportunități. Poate va aduce succes și viata mea relativ confortabilă va fi zgâlțâită și se va schimba. Da, astfel de gânduri pot fi înfricoșătoare.

Lipsa motivației – Ne cunoașterea exact a „ce este pentru mine” la nivel personal și beneficial.

Așteptând să ai dreptate – Cei mai mulți dintre noi avem un simț înrădăcinat conform căruia ceea ce credem noi este corect. Chiar dacă această credință nu ne prea ajută sau chiar ne face viețile mizerabilă poate fi dificil să renunți la ea pentru că atunci trebuie să renunți la a avea dreptate.

Am încercat dar nu am reușit (o dată sau de două ori) – Dea lungul vieții, în școală și în societate suntem învățați că nu trebuie să greșim, că este rău să greșești. Acest fapt ne poate face foarte reticenți la schimbare și la a continua să încerci după prima tentativă.

Lipsa cunoștințelor/prea multe informații demotivante – Este foarte probabil să nu reușești de câteva ori la început. Vei greși. Poate te vei întâlni cu negativitatea și dezinteresul. Iți poate lua mai mult de un weekend ca să ajungi la succes. Poate lua mai mult decât crezi, poate luni. Este OK, este normal.

Necunoașterea modului în care funcționează lumea te poate descuraja. Informația privind modul în care funcționează lumea pe care o iei din media și de la oameni din jurul tău, de la societate poate să nu fie mereu corectă și clară. Caută informația relevantă pentru tine pentru a îți stabili expectanțele la un nivel rezonabil. Obține informații de la o varietate de surse diferite. Obține-o de la oameni care au experiență și cunoștințe privind persoana ta și a celor ce te interesează. Un bun punct de plecare este librăria, biblioteca și siteurile ce vând carți.

10 motive pentru care să devenim mai pozitivi

1. Vei creea o lume mai buna împrejurul tău deoarece aceasta va fi afectata și modificate de gândurile și acțiunile tale pozitive.

2. Vie face o primă impresie mai bună. Cu voie sau fără de voie toata lumea are stereotipuri. O primă impresie pozitivă poate însemnă mult în numeroase situații și poate avea un efect de durată dea lungul relației cu acea persoană.

3. Te vei concentra pe lucrurile bune din oameni. Nu la greșeli. Asta va face lucrurile mult mai bune per total și va îmbunătății orice tip de relații.

4. Este ușor sa devi mai productiv când nu mai pui obstacole, provenite din gândurile negative, în mijlocul drumului.

5. Munca devine mai distractivă și totul devine mai distractiv.

6. Devi mai atractiv. Oamenii prețuiesc pe cei pozitivi. Oamenii pozitivi îi fac pe ceilalți să se simtă bine cu privire la propria persoană și nu le strică cheful de viața. De asemeni atitudinea pozitivă este un indicator – și sursa – unei mari încrederi de sine, o calitate care atrage aproape pe toată lumea.

7. Negativismu are foarte putințe avantaje concrete și nu este un mod potrivit de a te uita la viață.

8. Iți deschide mintea pentru a te putea focaliza pe alte moduri de a privi lucrurile. Câteodată căi noi și minunate la care nu te-ai fi gândit înainte sunt descoperite așa.

9. Pune legea atracției în folosul tău. Legea atracției spune: orice gândești despre propria persoana îl atragi în viața ta. Când înlocuiești gândurile negative cu cele pozitive vei începe să atragi mai multe oportunități și oameni pozitivi.

10. Vei pierde mai puțin timp. Negativismul poate fi o buclă ce se auto alimentează. Mai întâi gândești o idee negativă. Asta duce la încă trei idei negative și tot așa pană când iți examinezi viață mai în detaliu și descoperi deprimarea. Când intri într-un astfel de ciclu vicios iți poate mânca ore, săptămâni și ani din viață. Îți poate stoarce multă energie paralizându-te prin supra-analiză. Este foarte probabil să nu devi nici mai inteligent prin acest proces. Cum nu trăim foarte mult nu este o idee prea bună să irosim timpul.

Modul prin care se poate face trecerea la pozitivitate:

Iată despre ce este vorba în Concursul de Pozitivitate: Pentru 7 zile vei încerca să gândești doar pozitiv. Orice se întâmplă vei vedea doar părțile bune pe care le poți învăța și folosi. Pană la sfârșitul săptămânii vei începe să descoperi beneficii foarte reale ale gândirii pozitive, cât de mult te ating gândurile negative atât pe tine cât și întreaga lume (probabil vei fi surprins) și vei adopta noi obiceiuri care le vor înlocui pe cele vechi mai puțin constructive. Apoi vei continua din acest punct.

Ce sugerez nu este o gândire pozitivă tâmpă ca atunci când pretinzi că totul este OK în timp ce casa și patul îți sunt de fapt în flăcări. In schimb este alegerea de a răspunde pozitiv și util la un stimul sau o situație existentă.

Este focalizarea asupra soluției ce poate fi cea mai pozitivă și mai utilă pentru tine.  Sau chiar și mai bine, poate fi o situație câștig-câștig dacă implică și alte persoane (așa cum multe situații importante din viata ta o fac). O soluție câștig-câștig este de cele mai multe ori și mai satisfăcătoare și benefică decât una din care numai tu câștigi.

Deci cum să începem? Iată câteva sfaturi pentru prima săptămână:

Oprește gândurile negative imediat. Nu iți permite să mergi în direcția gândurilor negative decât pentru un timp bine determinat, poate treizeci de secunde sau un minut. Apoi oprește-le, renunță la ele și gândește-te ce lucruri pozitive poți obține din această situație. Nu alimenta gândurile negative cu și mai multa energie sau iți poți atrage mintea într-o spirală descendentă pentru destul de mult timp. Dacă pornești pe firul gândurilor rele este important să le oprești rapid.

Realizează că poți alege ce crezi despre un lucru și cum să reacționezi. Nu trebuie să iți trăiești viata în reacție. Să fi reactiv nu este foarte motivant. Ai posibilitatea de a alege. Poate însa să fie nevoie de ceva timp pentru a face acest de-clic în mintea ta. Chiar dacă la un nivel intelectual am înțeles repede a necesitat mai mult timp să înțeleg și să accept la un nivel emoțional și mai adânc.

Focalizează-te pe perioada dintre stimul și reacție. Cu cât te gândești mai mult la asta și încerci să o folosești în favoarea ta prin alegere conștientă, în timp perioada respectiva va deveni mai lungă și mai lungă și va face acest proces mai ușor.

Acceptă sentimentele tale, nu le nega și nu le refuza. – Deși de multe ori este posibil să oprești gândurile negative imediat câteodată nu este suficient. Emoțiile negative se pot acumula dea lungul timpului și se poate chiar să te simți depășit de unele situații. Atunci poți încerca metoda contra-intuitiva. Nu tine sentimentul departe de tine luptându-te cu el. În schimb acceptă sentimentul. Spune-i da. Predă-te și lasă-l să vină.

Observă sentimentul din mintea și sufletul tău fără să îl judeci. Dacă doar îl analizezi pentru un minut sau două se întâmplă ceva nemaipomenit. Sentimentul negativ dispare pur și simplu. Sună ciudat dar trebuie să încerci.

În plus, iată câteva alte sugestii – o parte din ele este posibil să nu fi capabil să le utilizezi integral în prima săptămână dar într-o perioadă mai mare de timp – îți vor face încercarea mai ușoară și îți vor îmbunați viața.

Ai grija de fundamentele fizice. Dacă nu dormi un număr de ore sănătos, nu mănânci corect și nu faci exerciții fizice atunci ai nevoie de reprioritizare. Dacă nu faci toate acestea va fi mult mai greu să devi și să te menții pozitiv. Dacă reprioritizezi setarea ta de bine se va îmbunătăți, te vei simți mai puternic și cu mai multă energie. Află unde se duce timpul tău cu adevărat și prioritizează folosind principiul Pareto pentru a folosi timpul mai bine.

Zâmbește și fi fericit. Mișcă-te mai încet că să te relaxei. Folosește limbajul pozitiv. Poartă-te ca și cum ești o persoana pozitivă și vei începe să te simți mai pozitiv. Poate sa fie ciudat la început dar chiar funcționează.

Începe ziua într-un mod mai bun. Poți să începi ziua întrebându-te „Ce mă face fericit la viata mea de acum? Concentrează-te câteva minute pe senzația de bine. Apoi nu citi ziarele. E mai bine dacă asculți un CD de dezvoltare personală sau citești câteva pagini despre autoeducare cât servești micul dejun. Dacă ai mai mult timp poți urmări un episod din siticomul tău preferat, să citești câteva pagini dintr-o carte bună sau să asculți niște muzică excelentă. Începe ziua pozitiv și nu lasă știrile să te doboare imediat cum cobori din pat. Este important să nu sări peste micul dejun deoarece este foarte probabil să îți îmbunătățească starea de spirit și energia, te poate face mai slab și îți realimentează creierul și îmbunătățește concentrarea.

Limitează-ți timpul petrecut cu oameni cu adevărat negativi – unii oameni se hrănesc cu energie negativa și orice încerci nu îi mulțumești sau nu le poți schimba toanele și ideile amare. Dacă nimic din ceea ce faci nu funcționează este posibil să fie nevoie să îi îndepărtezi pe acești oameni sau cel puțin să limitezi timpul petrecut cu ei.

Modelează oamenii pozitivi. Găsește oameni pozitivi în jurul tău sau oriunde în timp și spațiu (prin documentarii, biografii, etc.) și învață de la ei. Afla cum gestionează viata de zi cu zi, problemele, amânările și compară cu propriile gânduri despre modul de rezolvare al unor situații similare.

Focalizează-te pe prezent și pe viitor, nu pe trecut. Mulți oameni petrec mult timp gândindu-se la greșelile pe care l-au făcut în trecut. Este mai bine să te gândești la greșelile pe care l-ai făcut și ce poți învăța din ele. După aceea nu îți mai irosi timpul și focalizează-te pe prezent și pe viitor acolo unde chiar poți face o schimbare.

Redefinește „eșec”. Nu trebuie să ști prea multe despre oamenii de succes că să iți dai seama că una din cele mai importante puncte tari ale lor este felul complet diferit, fată de restul societății, în care privesc eșecul. A șa cum a spus Michael Jordan:

“Am ratat mai mult de 9.000 de aruncări în cariera mea. Am pierdut aproape 300 de meciuri. De 26 de ori mi-a fost încredințată aruncarea pentru câștigarea meciului și am ratat. Am avut multe eșecuri în viată. Acesta este motivul pentru care am reușit.”

„Un singur exemplu sintetizează întreaga lume” nu este o credință prea de ajutor sau ce trebuie păstrată prea mult. Întradevăr este posibil ca cineva să te fi înșelat, să te fi tratat rău, să te fi „săpat”, prima ta asociere de afaceri este posibil să se fi terminat în flăcări. Aplicând unul sau doua exemple negative la întreaga lume și la restul vieții va cauza suferință pentru tine mult după ce aceste evenimente s-ar fi întâmplat. Te pot râni și dezamăgi chiar mai mult prin profeții auto induse și prin legea atracției descrise mai sus.

Nu cred că toate aceste cuvinte sunt adevărul absolut despre modul în care funcționează lumea din jurul tău și al meu. Așa cum doar o viziune pesimistă (sau realistă) a lumii nu este întregul adevăr. Nu cred că există un singur adevăr. Mai curând lumea se schimbă datorita credințelor pe care le ai despre ea și datorită acțiunilor pe care le faci pe baza acelor credințe. Cred întradevăr că acesta este un model mai util de a vedea și interacționa cu lumea în comparație cu un model pesimist și că este un mod mai plăcut de a gândi. Este un mod de gândire care mărește bucuria și dragostea de viață. Ceva ce cred că își dorește toată lumea.

“Chiar dacă poate voi călători pe meleaguri îndepărtate nu voi întâlni decât ceea ce aduc cu mine pentru că fiecare om este o oglindă.
Ne vedem pe noi înșine în cei din jurul nostru.
Atitudinea și acțiunile lor sunt doar reflexii ale atitudinilor și acțiunilor noastre.
Toata lumea și starea ei are legături în noi toți.
Întoarce privirea spre interior. Corectează-te pe tine și lumea se va schimba.”
– Kirsten Zambucka”

Aceeași idee conform căreia pozitivitatea ajută mult oportunitățile din viață se regăsește și în filmul „Yes Man” cu Jim Carrey. Filmul este o comedie draguță dar profundă pe care vi-o recomand cu căldură ca și ilustrare pentru articolul meu de mai sus.

Aștept păreri și comentarii și va rog nu ezitați să trimiteți articolul meu tuturor celor ce credeți că ii va interesa.

Dacă ti-a placut articolul te rog nu ezita sa îl votezi pe StumbleUpon sau să spui ceva despre el pe Twitter. Multumesc!

Anunțuri

Un răspuns

  1. Reblogged this on Geamantanul de sabloane.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: